اخر تحديث : 12:44:02 07-06-2023
وجعي زاد
محمد سلطان
وجعي زاد وجاب اهات
بس علي هيئة سكات
عيب اقول اني انكسرت
واني مجبر عالثبات
تعبان زعلان الناس الوان
قريب اهو بان بياع شمتان
ورب الكون مقويني
عاللي بشوفه في سنيني
يوماتي يا دنيا تأذيني
ومعرفتيش تهديني
جبل واقف مبتهزش
وبكتم دمعتي فعيني
عشم فالله تعيش مجبور
عشم فالناس تموت مكسور
ومهما الناس ملتني كسور
مكمل دنيتي مسطور
العتمه لو زادت بكره
ينورها اللي خلق النور
حرام ياناس مفيش اخلاص
وليه نقول كلام رصاص
اللي قسمة اللقمه معاه
اول حد صابني اذاه
عشمت وكان غلط جدا
علي الأها ازود اه
تعبان زعلان الناس الوان
قريب اهو بان بياع شمتان
سلام وفتكوا بعافيه
عشان النيه مش صافيه
اه يا عالم مكارين
الشيطان ليكم قارين
تبتدوها بميه عزبه
والبقيه وحله طين
الخبيث ملوش مكان
عرفناكم يا زرع شيطان
حرام أن احنا نوفيلكوا
ومن قوت يومنا نديلكوا
سندنا معاكوا بزياده
وكان لازم نبدلكوا
صحاب فاشوش خيال هاموش
صحاب تبوش عشان قروش
حرام يا ناس مفيش اخلاص
وليه نقول كلام رصاص
| تصنيف الاغنية | اغاني مصرية |
| اسم الاغنية | وجعي زاد |
| اسم المطرب | محمد سلطان |
| كلمات الاغنية | احمد عزوز |
| الاغنية من الحان | ابراهيم تاتلس |

لو لا ستر الكريم مداري اللي فيكو كنتوا اتفضحتوا والناس شمتوا فيكو لولا ستر الكريم بالستر مداريكو مكنش حد يرضا يرمي السلام عليكو بدعيلكو الله يعينكو ربنا يشفي الجميع الشر مالي عينكو والغدر مرض فظيع ملناش في المشي بتاعكو مشينا في المعدول لو كان بايديا اجمعكوا واديكو دروس اصول ع

لما اتسابت وهونت عليه قلبي ساعتها كان نصين ايوة تعبت واكدب ليه ايوه فراقه كان سكاكين ومين اتساب ومعش حزين بيداوي جرحه مع الايام ماهي مش عشرة يوم ويومين ده احنا سنين نبني في احلام كان حبيبي نن عيني كان وجوده بيواسيني كل يوم بيزيد حنيني وحشني وياه الكلام كااااااان اكتر حد فاهم

اللي يبص في عيشتنا ياريت يشيل شيلتنا ويبدل الكراسي ويشووووف التعب اللي في حياتنا احنا رضينا بالقليل وشقييييينا وبوسنا ايدنا عايزها علي الجاهز ليه بتبصلنا وتحسدنا لو شايفنا مرتاحين ده شقانا محدش ساعدنا ياما شوفنا الويل سنين يوووو لكن ربك سندنا احنا علي دارعنا طالعين ايوة تعبنا مش

ايه ياجدعان هو انتوا هتاخدوا فلوس علي نقل الكلام ايه ياجدعان هو انتوا معادش وراكوا حاجه غير الكلام ماتنفخوش في النار بقي وتشعلولها عايشين عقدكوا علينا ليه بتطلعوها مش كل مانطفي في حريقه تولعوها مش قضية رأي عام ايه ياجدعان ايه الأستفاده من دا كله حرام عليكوا ماتسخنوش الدنيا واهدوا الل

ربنا عالم انى مسالم و مابجريش ع الشر انا ماشى فى يمينى و رزقى كافينى و مش محتاج اصفر مش هدفى الفكة عملت السكة لنفسى و فيها مشيت طول عمرى مرزمن و اللى استهون بيا لبس فى الحيط سلكان و القلب صافى متميز باختلافى العادى بالنسبة ليا بالنسبالكم خرافى بين ملايين الاسامى دولتى سامعة بمقامى متس

صراع وخناق وحرب كل ده ليه بياكلو في لحم بعض هو جرا ايه ما لازم الخير يقل ماللي بقينا فيه عيشتكو بقت تمل هي عيشة دي كرهتونا في عيشتنا ماللي بتعملوه احنا بقينا في بيوتنا الأخ بياكل اخوه فين الحب في زمنا مبقاش فيه خير في الشر خلاص وصلنا لليڤل الأخير يبقي بياكل في طبقك ومنك يغير اقسم

هو احنا بقينا ليه زي الأفاعي بقى كله بيجري ليه ف الشر ساعي الأخ خلاص لأخوه مبقاش يراعي كده بتشطب خلاص وأقطع دراعي الدنيا بتكتب اخر سطر وانا وانت اخرنا متر ف متر أفعالك هي رصيدك والدنيا بتدي دروس هتلم الدنيا ف ايدك وهتعمل تل فلوس القرش بايه هيفيدك وانت ف قبرك محبوس اعمل علشان ال

في كلام مش محتاج يتفسر معرفة الناقص بتخسر لو شافك واقع متكسر يجي عليك جدعنتك وياه بخسارة ياكلك ويفكرها شطارة لو طال هيبيعك بسجارة وهيرميك فتح كده قبل ما تتغفل اوعي بندل في يوم تتكفل متخليش باب مفتوح قفل كل بيبان ده الناقص ناقص من بيته عيب ابوه متعبش في تربيته واللي ميشب

بسم الله سمي واكتب وسمي بالإسم ناس خاينين كتير بيقولوا حبوا من خيري عبوا بس استخبوا وانا مش بخير زودلي خانة لوشوش جبانة جابوا في الخيانة مجموع كبير واكتب قرايب زي العقارب خليها في السطر الأخير أنا حظي جاب تعابين مش صافيين مؤذيين أنا حظي جرح غريب غدر قريب فاضل مين انا اسف لو