اخر تحديث : 02:22:42 14-05-2023
ياللي بحبك
اسمهان
ياللي بحبك
ياللي بحبك بنيت الأماني
وغرك حبيبك بنظرة هويته
ما كنتش تخابر ده قلبك رماني
تعالى أقلول لك على اللي قاسيته
فؤادي في إيدي أنا اللي كويته
سقاني غرامي طول بكاي
وفاضت دموعي وسهدت عيني
أبوح له بحبي يعاند معاي
وكانت دموعي عزيزة علي
فؤادي بإيدي أنا اللي كويته
هويته وأشوفه لغيري يسرح هواه
وهجره ده ناري حرام الرقاد
وقلبي ما حدش بيعرف دواه
فؤادي بإيدي أنا اللي كويته
أبات الليالي أعد النجوم
وأصبر غرامي يزيد الهيام
وقلبي اللي يعشق يعاني الهموم
ما حدش بينصف شهيد الغرام
فؤادي بإيدي أنا اللي كويته
| تصنيف الاغنية | اغاني سورية |
| اسم الاغنية | ياللي بحبك |
| اسم المطرب | اسمهان |
| كلمات الاغنية | غير معروف |
| الاغنية من الحان | غير معروف |

في يوم ما اشوفك راضية عني انسى العذاب اللي ملازمني في يوم في يوم ما اشوفك فضلت ابكي بين سهادي والدمع من عيني و فؤادي وارجع و ازودلك ودادي وانسى العذاب اللي ملازمني في يوم ما اشوفك راضية عني هجر ودلع الاتنين علي و الغيرة دايما في عيني ارجع وانسى ده الاسية وانسى العذاب اللي ملازمني في

يا بدع الورد يا جمال الورد يا بدع الورد يا جمال الورد من سحر الوصف قالوه ع الخد الورد الورد يا جماله يا بدع الورد يا جمال الورد يا بدع الورد يا جمال الورد من سحر الوصف قالوه ع الخد الورد الورد يا جماله الاحمر من بدعه وجد وهيام الاحمر من بدعه وجد وهيام الطف يا لطيف والاصفر من ريحته غير والا

ايدي في ايدك تسير والمولى راعيها ليه تشتكى ارضنا والنيل ساقيها ميه حياة النفوس بس انت صفيها دايرين معاها ومالكانا ونملكها انظر وشوف الجادوس منها رجع ليها منها غناك ربنا يا مشتكي للناس احرث وجاهد تشوف كل الكنوز فيها

انا بنت النيل اخت الهرم قد صحبت الدهر منذ القدم منهلي عطف وارضي جنة تتناهى في ظلال النعم مواكب العز مرت علي عبر السنين فكان انضر عصر ملات منه عيوني عصر زها وتباهى بالاسرة العلوية المجد فيه تناهى الى ابي المدنية حيوا معي ذكرى الزعيم الاول حيوا معي ذكرى محمد علي تحيا لنا

ياليالي البشر يااحلا الليالي اين انتي الان من ليل هواني لم تعودي غير ذكرى في خيالي فانا اليوم اقاسي من زماني ياطيور اين زمان التغني يازهور اين عبير التمني كل مافي الكون من حسن بديع يتجلى حظنا منه عيون بالدموع تتملى كانت الدنيا نظيره اصبحت ذللا وحيره ودنا هب النسيم يحمل الالحان من صوب الغدي

كان لي امل في الحياة القى نديم الروح اقضي الشباب وياه زي الطيور في الدوح نطير في جو الهنا ونعيش في ظل الغصون هو يراعيني وانا اصون هواه في العيون لكن زماني كتب هواني وكان نصيبي بعد الاماني حرماني منه والبعد عنه حرماني منه والبعد عنه زود علي البكاء وضناني لكن زماني كتب هواني وكان نصيبي بعد الام

ايها النائم عن ليلى سلاما لم يكن عهد الهوى الا مناما لم يكد ومض المنى يبسم في خاطري حتى غدت روحي ظلاما امل في مهجتي هدهدته ثم ولى وهو لم يعدو الفطاما وحبيب راح عني ظله ورماني بين امال يتامى يا نداما الروح من كرم الهوى جفت الكاس على ايدي النداما كنت لا اشتاق الا حبه فسقانيه

الشمس غابت انوارها والكون بدا في الظلام الليل والدنيا سكتت اطيارها وكان غناها شجي وجميل الليل صفاه سحر وجمال والروح هناها في الليل فيه الوداعه والسكون وفيه اهيم ما بين خيالي زي الحياة من غير غنى فيها القناعه فيها البساطه والرضا في كل ساعه وازاي نعيش من غير اماني ونلقي في الدنيا الهنا بين

اين الليالي اللواتي سببت سقمي ياليلة بعدها عيناي لم تنم مرت كطيف خيال كان يسعدني لو دام لكنه ليلاه لم يدم يانظرة ارسلت سهما الى كبدي فبات من جرحه في شدة الالم سرى الهوى كلهيب النار في جسدي فالقلب في حرقة والجسم في سقم سهدي انيني عذابي لوعتي اهاتي دموع عيني غدت ممزوجة بدمي ياربة الحسن ا